top of page

מהומה על לא דבר? צופה התלונן על הגיית 'המבורגאר' בפרסומת בלדי

  • תמונת הסופר/ת: Daily
    Daily
  • 29 בינו׳
  • זמן קריאה 2 דקות

סערה ברשתות: האם הגייה שגויה של "המבורגר" בפרסומת בלדי מהווה עילה לתלונה?

במפתיע, הפרסומת החדשנית של בלדי, שנוצרה כולה בבינה מלאכותית, מעוררת דיון ציבורי - אך לא בשל החדשנות הטכנולוגית שבה. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קיבלה תלונה מצופה שהתרעם על כך שבשיר האופרה המקורי שמלווה את הפרסומת, הזמר הוגה את המילה "המבורגר" כ"המבורגאר".

המבורגר אנגוס בלדי - זה לא סתם המבורגאר - זה בלדי
angus burger

הפרסומת, שהושקה השבוע, משלבת טכנולוגיית AI מתקדמת עם מוזיקת אופרה מקורית ומציגה מסע קולינרי מרהיב. על רקע שחור נחשפים הצבעים העזים של חומרי הגלם האיכותיים, כשברקע נשמע הזמר שר בסגנון אופראי: "הנה זה מגיע, הנה זה מגיע, אדום ועסיסי, טעים ומיוחד, זה לא סתם המבורגאר, זה בלדי". דווקא ההגייה של המילה "המבורגאר" במקום "המבורגר" עוררה את זעמו של לפחות צופה אחד, שמצא לנכון להתלונן לרשות השנייה.


התלונה המפתיעה הציתה דיון סוער ברשתות החברתיות, כאשר גולשים רבים תוהים האם בעידן של משברים כלכליים, אתגרי יוקר המחיה ומתיחות ביטחונית, זו אכן סוגיה שראויה לתלונה רשמית.

"אני לא מאמין שזה מה שמטריד אנשים," כתב אחד הגולשים בטוויטר. "בתקופה שבה אנחנו מתמודדים עם כל כך הרבה אתגרים, מישהו מוצא זמן להתלונן על הגייה של המבורגר?" תהתה גולשת אחרת.


המבורגר אנגוס בלדי - זה לא סתם המבורגאר - זה בלדי
angus burger

היוצר רן נוריאני, שעמד מאחורי הפקת הפרסומת, הוסיף: "בחרנו בסגנון האופראי כדי ליצור חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. השימוש בהגייה הזו היה מכוון ונועד להתאים למנגינה ולסגנון האופראי של הפרסומת."


טל דהבני Tal Dahabani

פנינו לבלדי לקבלת תגובה. טל דהבני, מנהל השיווק של הקבוצה, מסר: "הפרסומת שלנו משלבת חדשנות טכנולוגית עם הומור ויצירתיות. השימוש בסגנון אופראי נועד ליצור חוויה ייחודית ומהנה. אנחנו שמחים שהפרסומת מעוררת עניין, גם אם לפעמים בכיוונים לא צפויים. בסופו של יום, העובדה שאנשים מדברים על הפרסומת מוכיחה שהצלחנו ליצור משהו שנחרט בזיכרון."


יצוין כי בלדי, שהחלה את דרכה כאיטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל אביב ב-1916, השלימה לאחרונה הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסת תל אביב, בה גייסה כ-200 מיליון שקל לפי שווי של כ-950 מיליון שקל לאחר הכסף. נראה שגם "המבורגאר" יכול להיות נכס שיווקי מפתיע.


הפרסומת של בלדי:

*הפרסומת נוצרה באמצעות בינה מלאכותית AI

 
 
 

Commentaires


bottom of page